m etedskstil

Uha, hvor ferien flyver afsted, og vi har ikke fået skrevet så meget dagbog. Men vi har da oplevet en hel masse spændende ting.

Søndag den 18. juli

Vi har brugt hele dagen i et lille Out-let-center Woodbury Common, hvor der ca. var 160 outlet butikker. Godt at Kjeld var temmelig tålmodig ;-) Søren og Susanne fik shoppet tøj, sko, sandaler og nogle solbriller, men Kjeld fik nu også shoppet lidt. Men når der nu er temmelig meget at spare på tøj, så må man jo slå til.

Vi havde i dag booket overnatning i nærheden af Kingston, i udkanten af Catskills området. Et lille fint sted oppe i skoven, med en udendørs pool som vi lige nåede inden lukketid. Aftensmaden fik vi på den lokale restaurant som havde en fin søndagsmenu, som vi valgte at få ude på terassen. Men efter forretten måtte vi vælge at trække indendørs, da myggene var ved at overfalde os.

Mandag den 19. juli

I dag skulle vi på en vandretur i bjergene. Vi fandt et lille fint sted, hvor der "kun" var 2,5 mil op til toppen (1 mil = 1,6 km) Men da det var temmelig varmt så var det også rigtig hårdt at gå derop. Til tops blev vi belønnet med en rigtig flot udsigt over Hudson floden, men da det begyndt at trække op til regn valgte vi at begynde nedturen efter et kort visit deroppe. Alt i alt har turen taget ca. 3 timer - og gav nogle gode ømme ben, de næste dage ;-)

Vi fortsatte vores biltur op til et ski område, og vi var heldige at finde en lille "Lake" hvor vi kunne bade. Så vi skyndte os i badetøjet, og skulle lige til at dyppe tæerne, da livredderne lukkede for al badning pga tordenvejr. ØV ØV. Så af med badetøjet og så køre en tur i bilen. Og så pludselig slad todenvejret en større regnskylle løs, så vi måtte holde ind til siden. Godt regnen stopper lige så pludselig som den kommer.

Vi fortsatte vores lille rundtur, og fandt et lille vandfald som vi var inde og se. Generelt ligner dette område ved Catskill bjergene meget om Østrig, både hvad ang. træer, bjerge og vandfald.

Til aftensmad havde Søren lyst til en rigtig steak, så vi fandt et rigtig amerikansk sted, "Ruby´s tuesday" - hvor vi fik steak og spareribs, og lod roen falde på.

Tirsdag den 20. juli

Turen går nu nordpå. Oprindelig skulle vi til Glen Falls, men vi fandt ud af at der ikke var noget at se. Så vi bookede et overnatningssted deroppe ved en "Lake" for at kunne få badet i dag.

Inden vi kørte fra Kingston skulle Søren dog lige handle i "Dollar Tree" for at få købt en "Dirty Laundry-pose" (=vasketøjspose) til efter skolen. Så vi købte lige et par ekstra dirty-poser til de andre derhjemme ;-)

Vi kom også lige at kigge indenfor i J.C. Penny ( et stort forretnings kompleks med alt i tøj til hele familien ) - og tja der gik så lige lidt tid, for de havde netop sat meget ned med 30-50 % - og et godt tilbud må man da ikke gå glip af. Selv Kjeld fik købt tøj idag.

Vel fremme ved vores hotel i Johnstown midt eftermiddag, skyndte vi os at undersøge mulighederne for at komme til en Lake og bade.  Og ja vi nåede i vandet denne gang, og hyggede os en halv times tid, inden livredderen mente at det nu var aftenstid og hun lukkede stranden ;-(   ØV - ØV igen.

Godt der så er pool på hotellet, som var åbent helt til kl. 22.  Så efter aftensmad indkøbt i Wahlmahrt og hygget med på hotelvær. var Søren og Susanne ude og bade i poolen.

Onsdag den 21. juli

Til morgen nåede Søren lige en tur i poolen inden vi kørte videre.

Nu er vi begyndt at køre over mod Niagara Falls, og har  til i dag booket en overnatning ved Finger Lake, i nærheden af et stort vin-område.

Vi har været inde og se en vingård, og fået fortalt hvordan de fremstiller vinen. Da vi nåede frem til vingården blev vi dog fanget i en rigtig torden-storm som de kalder det. Det trak meget pludseligt op til regn og stærk blæst mens vi sad i en træ pavillion og spiste frokost, så vi blev godt våde.

Men heldigvis holdt den også lige så pludselig igen.

Efter besøget her skulle vi endelig ud og bade, og fik fundet det anbefalede sted og skiftet til badetøjet. Susanne var for en gangs skyld hurtig under vandet, og mens Søren baksede med svømmebrillerne, lukkede livredderne for alt badning. Gæt en gang hvorfor -->  Tordenvejr i det fjerne. Og så lukker de for badning, og der bliver først givet lov igen en halv time efter sidste tordenbrag. Sikkerheden er i orden - men temmelig surt når vi nu igen ikke nåede at bade.

Så vi kørte istedet en lille tur langs søen, og fandt så hotellet vi skulle overnatte på. Vi har så holdt aftenhygge på hotelvær. med pizza, øl og sodavand.

I morgen går turen til Lake Ontario - og forhåbentlig finder vi et godt sted at bade i længere tid. Nu må vi se hvad vejret siger.